Wczytuję dane...
Polityka prywatności

Polityka prywatności serwisu www.apitec.pl

Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Apitec Jerzy Rugała mieszcząca sie w Tarło-Kolonia 55A, 21-104 Niedźwiada NIP: 9222211050  REGON: 361691929

Z  jakiej platformy korzystamy ?

Firma Apitec korzysta z rozwiązań informatycznych dostarczonych przez firmę RedCart.

Jak przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Jako firma Apitec jesteśmy administratorem Państwa danych osobowych i dokładamy wszelkich starań aby nimi zarzadzań, przetwarzać i przechowywać w sposób bezpieczny zgodnie z umową oraz z obowiązującymi przepisami. Staramy sie aby Państwa dane nie były przechowywane oraz przetwarzane przez nas dłużej niż jest to konieczne w celach reklamacyjnych czy gwarancyjnych. 

Jak dbamy o Państwa dane osobowe?

W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi - ustawą o ochronie danych osobowych, RODO, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego. Nasz serwis posiada certyfikat SSL a dostęp do Państwa danych osobowych ma minimalna ilość przeszkolonych pracowników jedynie w celu zapewnienia najwyższej jakości oferowanych usług.

Jakie dane osobowe pobieramy, przechowujemy i przetwarzamy i w jakim celu ?

Nasze produkty można zakupić na różne sposoby:

  1. w serwisie aukcyjnym Allegro,
  2. poprzez stronę naszego Sklepu,
  3. poprzez zamówienia telefoniczne.
  4. bezpośrednio w punkcie stacjonarnym. 

W zależności od sposobu dokonania zakupy przetwarzamy różne Państwa dane i wykorzystujemy je w różny sposób:

  1. Podczas zakupów na Allegro wykorzystujemy Państwa następujące dane:
    Dane Jak je wykorzystujemy
    Imie, nazwisko, adres zamieszkania Są to niezbędne dane do zapewnienia poprawności wykonania usługi (wysyłki zakupionego towaru)
    Nr telefonu komórkowego Jest niezbędny aby wysłać towar firmą kurierską lub skontaktować się w razie problemów.
    Adres e-mail (poczta elektroniczna) Jest niezbędny do powiadamiania klienta o statusie jego zamówienia
    Login(nick) z portalu aukcyjnego Niezbędny do nadania przesyłki w paczkomacie, sprawdzenia płatności
  2. Podczas zakupów przez stronę naszego sklepu wykorzystujemy Państwa następujące dane:
    Dane Jak je wykorzystujemy
    Imię, nazwisko, adres zamieszkania Są to niezbędne dane do zapewnienia poprawności wykonania usługi (wysyłki zakupionego towaru)
    Nr telefonu komórkowego Jest niezbędny aby wysłać towar firmą kurierską lub skontaktować się w razie problemów.
    Adres e-mail (poczta elektroniczna) Jest niezbędny do powiadamiania klienta o statusie jego zamówienia
    Adres IP W celach bezpieczeństwa i zapewnienia poprawności działania sklep  internetowego (podstawa prawna: nasz prawnie uzasadniony interes)
  3. Podczas zamówień składanych telefonicznie.
    Dane Jak je wykorzystujemy
    Imie, nazwisko, adres zamieszkania Są to niezbędne dane do zapewnienia poprawności wykonania usługi (wysyłki zakupionego towaru)
    Nr telefonu komórkowego Jest niezbędny aby wysłać towar firmą kurierską lub skontaktować się w razie problemów.

Dlaczego pobieramy i przetwarzamy dane osobowe?

Dane które od Państwa pobieramy są niezbędne do realizacji zamówień. Dzięki temu zapewniamy bezpieczeństwo obsługi transakcji, oraz jej realizację w ramach umowy sprzedaży. Przetwarzanie danych osobowych umożliwi nam również w razie potrzeby sprawne przeprowadzenie procesu reklamacyjnego czy gwarancyjnego.

Przepisy prawa wymagają od nas przetwarzania danych dla celów podatkowych oraz rachunkowych.

W momencie udzielenia przez Państwa zgody sklep przetwarza dane również w celu zapisywania danych w plikach cookies oraz gromadzenia danych ze stron www.

W celu realizacji obowiązków prawnych dotyczących bezpieczeństwa produktów (GPSR). Przetwarzamy dane osobowe w celu spełnienia wymogów wynikających z Rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR). Obejmuje to działania takie jak identyfikacja i raportowanie potencjalnych zagrożeń związanych z produktami, zapewnienie zgodności produktów z wymaganiami bezpieczeństwa oraz informowanie właściwych organów lub użytkowników o konieczności podjęcia działań w zakresie bezpieczeństwa. 

Świadczymy usługę newslettera osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail. Podanie danych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki. Ta forma komunikacji z Użytkownikiem może obejmować profilowanie.

Przetwarzamy dane osobowe Użytkowników odwiedzających nasze profile prowadzone w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, X (dawniej Twitter). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Użytkowników o aktywności Administratora oraz promowaniu różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów, a także w celu komunikacji z użytkownikami za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w mediach społecznościowych. Podstawa prawną przetwarzania danych osobowych  w tym celu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Na stronie naszego sklepu wykorzystywane są wtyczki portali społecznościowych. Wtyczki pozwalają Użytkownikowi na udostępnienie treści publikowanych na stronie sklepu w wybranym portalu społecznościowym. Stosowanie w Serwisie wtyczek powoduje, że dany serwis społecznościowy otrzymuje informacje o korzystaniu z Serwisu przez Użytkownika i może przypisać je do profilu Użytkownika tworzonego w danym portalu społecznościowym. Administrator nie posiada wiedzy na temat celu i zakresu zbierania danych przez portale społecznościowe. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć pod poniższymi linkami:

Komu przekazujemy dane i dlaczego?

Aby zrealizować Państwa zamówienia musimy przekazać Państwa dane osobowe innym podmiotom które nam w tym pomagają. Jednak robimy to jedynie wtedy gdy jest to konieczne.

Odbiorcy danych:

  1. W związku z realizacją usług dane osobowe są ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych,  podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe oraz firmy kurierskie w związku z realizacją zamówienia.
  2. W przypadku reklamacji dane Użytkownika mogą zostać przekazane dystrybutorowi produktu, producentowi lub gwarantowi, w zależności od konkretnego towaru objętego uprawnieniami
  3. Dane dotyczące treści wystawionej przez Użytkownika oceny lub recenzji produktu mogą być udostępniane zewnętrznym parterom w celu ich publikacji i dalszego rozpowszechniania. W takim przypadku nie udostępniamy danych identyfikacyjnych użytkownika.
  4. W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
  5. Zastrzegamy sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Podmioty którym udostępniamy Państwa dane:

1) Firmy: Apaczka, Poczta-Polska (dane adresowe, numer telefonu) – w celu wysłania do Państwa zakupionego towaru.

2) Firma wFirma ( dane adresowe, adres e-mail, nr telefonu) – w celu wystawienia imiennej faktury.

3) Biuro Rachunkowe Sławomir Struk ul. Powstańców Warszawy 45 lok. 20 21-100 Lubartów ( dane adresowe, adres e-mail, nr telefonu) – w celach podatkowych i w ramach zobowiązywań prawnych

Co gdy wybiorą Państwo płatność za zakupy przez pośrednika ( PayU, Dotpay, PayPal)?

Firma Apitec współpracuje z firmami świadczącymi zewnętrzne usługi w zakresie przyjmowania od Państwa opłat za zamówienia. Podczas wyboru takiej formy płatności zostaną Państwo przekierowani na strone wybranego operatora płatności gdzie podane przez Państwa dane zostają zarejestrowane w jego bazie danych. Firma Apitec nie przechowuje tych danych ani nie posiada  w żaden sposób dostępne do nich.

Współpracujemy z następującymi pośrednikami płatności:

1) PayU SA - system PayU

2) Dotpay

3) PayPal 

W związku z korzystaniem z usług Google i Meta,  dane osobowe mogą zostać udostępnione następującym podmiotom:

  • Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA;
  • Meta Platforms, Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA.

Jak długo będziemy przechowywać państwa dane ?

Jeżeli Państwo nie zadecydują inaczej będziemy przechowywać Państwa dane przez czas niezbędny do realizacji zamówień, a także przez okres następujący po zamówieniu, służący dochodzeniu ewentualnych roszczeń, przeciwdziałaniu nadużyciom i oszustwom, do celów statystycznych i archiwizacyjnych – przez okres 10 lat od zdarzenia powodującego konieczność przetwarzania danych.

Jakie uprawnienia Państwu przysługują.

  1. Sprostowania ( poprawienia) danych – mają Państwo prawo poprawić ( zmodyfikować) dane osobowe przechowywane przez nasza firmę
  2. Usunięcie danych – mają Państwo prawo usunąć swoje dane osobowe z naszych systemów przechowywania danych.
  3. Prawo dostępu do danych – mają Państwo prawo uzyskać od naszej firmy informacje o tym jakie dane państwa przechowujemy i w jakim celu.
  4. Ograniczenia przetwarzania danych – mają Państwo prawo wstrzymać przetwarzanie lub usunięcie danych w naszym systemie
  5. Prawo przeniesienia danych – mają Państwo prawo przenieść dane osobowe znajdujące się w naszym systemie do innego administratora danych.
  6. Prawo do sprzeciwu – w dowolnym momencie mogą Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
  7. Prawo skargi – jeżeli uważają Państwo że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa

Co to jest cookies (ciasteczka) i jak je wykorzystujemy?

Cookies ("ciasteczka") są to pliki tekstowe umieszczane na urządzeniu użytkownika, w celu rozpoznania jego aktywności i dostosowania działań serwisu do jego potrzeb.

Wykorzystujemy cookies do:

    1. zapamiętania zalogowania, 

    2. zapamiętania zawartości Twojego koszyka,

    3. zapamiętania Twoich preferencji wyświetlania,

    4. tworzenia statystyk i raportów oglądalności (funkcjonalność naszego serwisu jedynie do naszych celów).

Jeżeli wyraziłeś zgode na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies, ale po zakończeniu odwiedzin chciałbyś je usunąć, możesz to zrobić bez obaw a niezbędne instrukcje znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki internetowej.

W przypadku, gdy nie zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoja przeglądarkę internetową. Informacje jak tego dokonać znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki lub na jej oficjalnej stronie.

Czy korzystamy z Google Analytics?

Tak, wykorzystujemy Google analytics tylko i wyłącznie do celów statystycznych i raportów dzięki którym możemy ulepszyć działania naszego serwisu dla użytkowników.

Jak działa Google Analytics?

  1. Google Analytics wykorzystuje technologię „cookies”,  w celu przygotowania dla nas raportów na temat źródła ruchu i sposobu naszego serwisu.
  2. Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów.
  3. Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.

Jak wyłączyć Google Analytics?

Jeżeli nie wyrażasz zgody na działanie Google Analytics, możesz skorzystać z narzędzia  udostępnionego przez Google w celu blokowania tej funkcjonalności (link poniżej)

Blokowanie Google Analytics